Välj i menyn nedan:

Bilar-Säljes
Bilar-Köpes
Delar-Säljes
Delar-Köpes
Bilar-Auktion
Delar-Auktion
Annonsera
Bilbesiktningar
Shop
Träffkalender
Anslagstavla
Reportage
Garaget 
Länksida
Kontakta oss
Banners och minisökbanner
Företags loggin

Jukebox

Till startsidan


 

Ledig Bannerplats

 

BildelarStore.se

 

 
VISA DITT
FÖRETAG HÄR

LEDIG REKLAM PLATS

Sökresultat - Detalj

Bild  

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6

Märke: Pontiac
Modell: Firebird
Årsmodell: 1976
Antal mil: 9000
Accepteras byte: Nej
Beskrivning: Har förvarats i varmgarage i min ägo sedan 2002.
Bes o körklar, inget som måste göras.
Allting(?) är nytt, bytt el fixat sedan 2002 förutom yttre lack som har en skrapskada längs höger sida.
Tiltratt och elhissar.

Motor 455 isärplockad i molekyler 2009 samt ömsint ihopsatt med smågodis såsom smidda kolvar o stakar, 6X-toppar milt portade med rostfria ventiler, ca 9.9 i komp, går att köra på 95 oktan, men tunat in för/använder bara 98 oktan, Lunati mekankam ingraderad samt inshimsade dubbelventiler, roller-tip vippor med kontrollerad stötstångslängd, Torker II-insug, NOS cheater 250hk. För mycket för att skriva allt. kompletta data medföljer såklart. kört 11.78@182 på ren maskin och 10.33@210 med 180hk lustgas. Visar i dagsläget inget onormalt övertryck i vevhuset.
Lyfter vänster framhjul med original framvagn på kjula med lustgas.

Q-jet byggd och finjusterad genom åren av Pontiac-Kent

Carter elpump till motor, Holley blå till lustgasen med separat bränsletank för dyr finsoppa.

HEI-fördelare renoverad av Kjelle-K3 samt modifierad med övervarvningsskydd för slungvikterna.

MSD 6AL

Hedman headers med flänsar för syresensorer, 3 med cutouts för race och vrål, följt av 2.5 från mitten o bak.

Converter byggd av Danielssons, går att bromsa upp till ca 2500rpm, flashar strax över 3000. Funkar bra för normalkörning. Danielssons värsting, lovar 2000Nm, är förmodligen sista prylen som går sönder på bilen.

TH400 byggd för bilens maxkapacitet med gas, maxat med lameller, mycket godis, driveläget finns kvar! För mycket för att skriva.

Bakaxel GM 8,5 med helsvetsade axelrör, någon centimeter kortad och utbytta yttre lagerlägen till motsv cheva 12-bult (inga C-klips längre), Moser smidda drivaxlar 28-splines, alu bakaxelkåpa med stödbultar, ny Eaton lamelldiff som är nyrenoverad med nya lameller samt något extra uppspänd.

Ny kardanaxel (sveabil)
Utbytt huvudbromscyl med linelock för besparing av bakbromsar vid behov
Kopparrör draget överallt i bromssystemet
Nyrenoverade bakbromsar, allt bytt utom bromssköldarna
Nya skivor o klossar o bromsok o slangar fram
Konidämpare bak, monroe fram
Polybussningar till chassie o krängningshämmare
Stegar samt subframe connectors
Nya bladfjädrar
Racefälgar för slicksen, frontrunners med fälg o innerslang, 4st rallye II, 4st whitespoke
Fyrhjulsmätning med justering utförd
Stor Griffin alukylare med 2 elfläktar, inga värmeproblem

Medföljer mycket delar o prylar för den som vill betala fullt pris. Servicedetaljer, reservmotor 350 i delar, motordelar, olika insug mm etc osv...

Skambud besvaras ej och provkörning sker efter erlagd handpenning.
Besiktad i Sverige: Ja
Land där bilen finns: Sverige
Pris: 139000 SEK                                
 
  Privatannons
Namn: Björn Edlund
E-mail:

Svara annonsören med e-post

Telefonnr: 0709626262
Mobilnr: 0709626262
Ort: BÅLSTA Hitta.se
Län: Uppsala

Annonsen införd:

2017-10-08 16:40:25
Annonsen har visats 323 gånger!
Bookmark and Share

Tipsa en kompis om denna annons
Meddela oss om denna annons hör inte hemma på www.usabil.nu!

<< Tillbaka
 

Endast för den som lagt in annonsen:
Redigera annons, ange lösenord:
Glömt lösenordet? Klicka här!

Skriv ut till saluskylt för annonsen!