När vi slutade i förra avsnittet så hade vi satt ihop torpedvägg och främre kvartspaneler, samt instrumentbräda.
Nu går vi vidare med att sätta ihop bakdelen och sedan sammanfoga framdel med bakdel, dörrar och baklucka så vi får en helt färdig kaross.
Gör man alla moment steg för steg i rätt ordning så är det faktiskt inte så svårt att sätta ihop en -32 Roadster kaross.
Tar man det bara lugnt och är noggrann och mäter en gång extra så löser det sig.
Med framdelen på plats så forstätter vi med dörrarna. Först skall insida förenas med dörrskinnet. I detta läge är det också tid att bestämma om man vill ha traditionella gångjärn eller dolda gångjärn.
Många föredrar traditionella synliga gångjärn till dörrarna. Personligen så tycker jag det är helt rätt på många byggen och stilar, men på denna bilen eftersträvar jag en ren look och väljer dolda gångjärn. Bilen kommer inte heller ha några synliga dörrhandtag eller synligt handtag på bagageluckan.
Det blir elektriska lås både på dörrar och skufflucka. Det roliga med hot rods är just det att var och en sätter sin personliga prägel och stil på sitt bygge. Personligen så gillar jag lika mycket the old school som sextiotals stuk som rat rods och high tech roddar. Denna min första rod blir dock en rätt traditionell åk rod med rätt basic uppbyggnad och jag använder också mycket prylar som är utprovade och som finns på hyllan i de flesta hot rod shopar. Rod nummer två, som redan börjar ta form i huvudet, den blir ett helt annat stuk på......
Nej åter till garagegolvet och vi låter bilderna tala.
Bild höger
Så här nöjda ser vi ut när Bilsport Classic´s chefredaktör Magnus Karlsson är på plats för att ta en bild och skriva om bygget.
Foto: Magnus Karlsson